Pirtys Panevėžyje

Apie pirties privalumus kalbama nuo seniausių laikų. Iš tiesų pirtys buvo žinomos jau senovės Graikijoje – karštas maudynes Hipokratas skirdavo ligoniams. Šių dienų žmogus pirtį vertina kaip ramybės šaltinį, padedantį atsipalaiduoti ir pamiršti kasdienius rūpesčius. Pirčių pasirinkimo galimybės itin plačios – skiriasi ne tik jų dizainas, bet ir temperatūra, dydis bei atliekamų procedūrų tipas. Pirtys Panevėžyje atitinka net ir išrankiausio kliento lūkesčius – mėgaukitės jaukia šiluma ir išskirtiniu švaros pojūčiu. Medicininiais tyrimais patvirtina, kad reguliarios maudynės ir poilsis pirtyje gerina žmogaus sveikatą, t. y. kontrastinga temperatūra – karščio ir šalčio kaita – gerina kraujotakos sistemą, stiprina imuninę sistemą, atpalaiduoja raumenis, gerina medžiagų apykaitą ir ramina. Be to, reguliarios maudynės gydo peršalimo ir kvėpavimo ligas, virškinamojo trakto problemas, širdies veiklos sutrikimus ir odos ligas. Tiesa, ilsėdamiesi pirtyje, privalote laikytis visų saugos reikalavimų. Pirties malonumais lepinkitės ne dažniau kaip 2 kartus per savaitę. Eiti į pirtį reikėtų lengvu (t. y. pernelyg neapkrautu) skrandžiu. Be to, prieš pirtį rekomenduojama išgerti puodelį karštos žaliosios arbatos, kuri paskatins organizmo valymosi procesus. Eidami į pirtį užsidėkite medvilninę ar lininę kepurę. Ji apsaugos nuo karščio. Jei pirtyje lankotės pirmą kartą, įėję į pirtį atsisėskite ant apatinio gulto (kuo aukščiau kilsite, tuo didesnį karštį jusite), atsipalaiduokite ir ramiai pasėdėkite tol, kol suprasite, kad norite išeiti. Išėję iš pirties apsiprauskite vėsiu vandeniu ir ramiai pasėdėkite 10 minučių.
Tuomet į pirtį galite eiti antrą kartą. Kai kurios pirtys Panevėžyje siūlo maudynes baseine, tačiau šaltas vanduo nerekomenduojamas žmonėms, iš pirties išėjusiems pirmą kartą. Nepamirškite, kad po pirties rekomenduoja apsirengti šiek tiek šilčiau ir skirti laiko ramiam poilsiui.

Ilsėdamiesi pirtyje atsisakykite šaltų gėrimų. Gerkite šiltas žolelių arbatas. Skysčiai skatina prakaitavimą, efektyviai valo organizmą, šlakus ir druskas. Be to, šilta arbata mažina vidinio šilumos išsiskyrimo procesus. Pirtyje puikiai tiks ir šviežiai spaustos sultys, tiesa, sultis rekomenduojama praskiesti geriamu (negazuotu arba mineraliniu) vandeniu.

Į pirtį negalima eiti po didelių emocinių išgyvenimų ar sunkių fizinių krūvių, t. y. pirties malonumais galima mėgautis tik pailsėjus ir nurimus. Pirties reikėtų atsisakyti, jei turite rimtų sąnarių traumų, jei skundžiatės chroniškais migrenos skausmais, sergate epilepsija, plaučių tuberkulioze, inkstų tuberkulioze ar bronchine astma su reguliariai pasikartojančiais ir stipriais priepuoliais, trečio laipsnio hipertonija ar stenokardija. Pirtis nerekomenduojama ir nėščioms moterims, ypač, jei jos nėra pratusios prie kaitros.

Jei nusprendėte pirtyje išsimaudyti, naudokite kiek įmanoma mažiau muilo ir sintetinių prausiklių. Patariama rinktis natūralias organines prausimosi priemones, pvz., ievos žievės arba kiečio ir kadagio nuovirą – šis pasižymi itin stipriomis odos valymo savybėmis. Pirtyse rekomenduojama atlikti gydomąsias ir valomąsias druskos procedūras bei pilingus. Nepamirškite ir vantų – nuo seniausių laikų tvirtinama, kad jos ne tik atpalaiduoja, bet ir veikia žmogaus psichiką bei dvasią. Be to, išėję iš pirties, atsisakykite rankšluosčio, t. y. leiskite kūnui išdžiūti pačiam, ir jūsų oda akimirksniu taps švelnesnė bei minkštesnė.